joi, 23 ianuarie 2014

Corespondenta 10- Elogiul unei nopți de iarnă

 12 martie


Dragul meu,


.......


Închid ochii și simt un fior rece care îmi face inima să se cutremure. În mintea mea, năluci, gânduri, toate amintirile rătăcesc nebune în căutarea timpului apus. Îmi afund trupul în apa caldă și privesc cum pe cer strălucesc mici dorințe, stele ce mă privesc seară de seară și îmi cunosc durerea. Ah! De le-aș putea atinge... dar eu sunt prea lipsită de spiritualitatea necesară accederii colosalului cosmos. Nu cunosc durerea în dimensiunile umane pentru că nu mă împiedic de fiecare lacrimă seacă, mă dedic unor cauze ce depășesc limitele puterilor ce le deține un simplu trup. Încătușat, un suflet nu va putea niciodată să își răsfrângă puterile peste mintea ce o deține și astfel nici durerea nu va încununa acel moment de melancolie când ai vrea să renunți la tot, să te întinzi pe pământ și să privești pierdut spre neant. Mă străpung mii de sulițe ale ochilor curioși când îmi păstrez starea sufletului în afara lui și asta nu face decât să nască în mine o liniște covârșitoare ce domnește peste timp prin interfața umană.
Izbesc cu putere o mână în apă și câțiva stropi se așează violent pe fața mea. Vreau să chicotesc sau măcar să schițez un gest, însă eu sunt stană de piatră. Îmi amintesc un citat care spunea că omul fără sentimente nu este nimic decât o umbră pe care nu o vede nimeni sau o piatră care nu interesează. Eu nu sunt lipsită de sentimente, eu simt melancolia ce liniștește furtuna iadului ce mă usucă de gânduri, trăiesc vise mărețe când închid ochii și suspin amar, iubesc acea stare de disperare ce mă poartă prin foi de istorie ale omenirii și care culmină într-un sacrificiu al sufletului meu, o dedicare acerbă unei lupte a mea cu ființa de demult, copilul cu ochi umezi și plin de vise mărunte. Un vis este un vis indiferent de destinația gândurilor ce-l însoțesc, merită luptat pentru el căci dacă nu suntem luptători pentru ce mai trăim? Ne găsim legitimitatea atunci când moartea e aproape și doar așa un concept ce liniște eternă ar putea fi posibil. Visele aduc după sine regrete. Este inevitabil să nu cunoaștem latura nefastă a visării, însă mai marii monștri ai filosofiei au înțeles că regretele pot fi evitate dacă inițiază în mintea lor cultivarea unor valori ce rețin umanitatea într-un vid și aduc la lumină indiferența ca armă împotriva oamenilor șterși de timp și lipsa de interes față de lucrurile ce-și pierd valoarea odată cu diseminarea lor și implicit pierderea oricărei forme de mister deținute de acestea.
Mă ridic și privesc cum apa își găsește cale spre pământ pe pielea mea. E o seară rece, frigul îmi lipește carnea de oase însă eu nu simt nimic. Gândurile m-au amorțit și rămân ațintită cu privirea spre mine. E un trup ca oricare altul, muribund și plin de defecte. E locul în care cândva obișnuiam să mă simt bine. Vedeam lumea prin ochi vii, azi seci și sticloși... alergam pe câmpii întinse la apus, acum doar visez la asta. Pesemne dobândirea păcatului suprem a stins în mine viața și latura umană iar tot ce a rămas este acea parte în care sunt ascunse cele mai odioase nemerniciri asemeni unei cutii a Pandorei.
Mă cuprinde la pieptul ei și îmi alină gândurile. Stă lângă mine și îmi ascultă bătăile inimii: disperarea, melancolia. Ea este puritatea în care se nasc gândurile unui suflet nobil, egoist iar depresia nu face altceva decât să se manifeste în mod natural atunci când acest suflet își descoperă și acceptă originile.
Dragul meu, melancolia este nectarul cu care se hrănește mintea mea când sunt sătulă de nimicul ce mă înconjoară.
Pentru o fracțiune de secundă m-am întrebat dacă nu cumva mă complac în scârba asta față de aproape tot ce e uman? Cu cât trece mai mult timpul prin ființa mea, cu atât mă afundă într-o depresie ce mă schimbă, distruge omul din mine și lasă la lumină latura originară, un animal ce nu s-ar sfii de la a-și împlini plăcerile native și repudiate de totalitatea oamenilor.
Nu mai știu, nu mai regăsesc în mintea mea nimic ce ar putea fi folosit ca monedă de schimb pentru răbdarea pe care încă o investesc în universul ce mă afundă tot mai tare. Inima mi se oprește brusc câteodată și simt moartea cum îmi strânge mâna și mă cheamă la ea. Dacă simt că eu nu aparțin, dacă eu vreau să plec, cine e ea să mă oprească? Nu îmi pasă de nimeni și nimic, de fapt cred că am dezvoltat o latură lipsită de sentimente pe care o folosesc numai atunci când nu vreau să mai adulmec mârșăvia umană a lipitorilor de care mă lovesc zi de zi. Închid ochii și respir adânc. Mă apasă o liniște ce cred că ar trebui să doară, dar care pe mine mă desăvârșește și îmi îngroapă toate amintirile în pauzele dintre aceste cuvinte. Sufăr, recunosc, dar asta e sentința ce mă eliberează atunci când pierd esențialul și vreau să regret. Cât de sincer pot îmi înec și ultimele urme de regrete într-o melancolie ce culmină printr-o depresie iluzorie, transcendentă infinitului meu poetic.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu