joi, 7 august 2014

Balada unui poet cândva nemuritor...

Cândva, în timpul când încă îmi aparțineam,
Ochii mei voioși căutau limita unui infinit...
Printre versuri, prin cărți mă plimbam,
Îmi permiteam să fiu indiferentă, să uit,
Să refac amintiri în mintea mea, zâmbind
Ca și cum timpul nu m-ar putea atinge vreodată.
Trăiam în linișteam mea, într-un vis blând,
Neștiind că totul se va sfârși deodată... atât de curând!

Acum fantasmele trecutului pășesc alene
Calcă apăsător și dureros pe sufletul meu.
Mă ating, îmi fac sângele să fiarbă-n vene
Transformând tot acest abis într-un și mai mai mare rău.
Inima-mi este tristă și jelește în tăcere
Un timp prea scurt, un sentiment în veci plăcut
și de-ar fi să mă delas sorții, să mă pierd în visare
Nimic din ce-aș trăi n-ar fi îndeajuns să uit!


Unde-mi fug gândurile, unde se odihnește indiferența mea?
Tot binele din lume pare atât de departe
Căci în mine s-a strâns toată durerea!...
și tac, suspin, încet alunec printre șoapte.
Nu am nimic de pierdut căci a dispărut totul
Într-o clipă, o negură profundă mi-a acoperit privirea,
Toate amintirile mi le-a furat pe nevăzute timpul
Iar eu am rămas aici, ascultându-mi liniștea...


Timp crud, suflet naiv, ochi blânzi și dragi
Voi m-ați făcut să simt nemurirea,
Acest venin omenesc cu orizonturi atât de largi
Ce mie mi-a rănit incurabil conștiința!
Și unde să fug în lumea asta mare?
Printre versuri nu mai pot a mă pierde
Căci nu-mi mai aparțin cu așa ardoare...
Acum sunt un suflet ce moare pe nedreptate!

Un basm frumos, un vis în care încă nu credeam,
Minunate clipe, toate pierdute poate prea devreme
Căci am închis ochii cu încrederea unui simplu om
și când i-am deschis, în vis mă regăseam doar pe mine.
Am renunțat de prea mult drag la latura mistică
Sperând că lumescul mă va îmbrațișa...
Se poate să mă fi înșelat, să cred cu tărie în frică
Și să trăiesc de-acum pentru totdeauna așa???


Tu timpule nebun, ia-mi sufletul în ale tale mâini
și poartă-mă departe, du-mă de aici, de acum
Căci degeaba ai încerca suferința să-mi amâni
Când inima mea este deja iluzii și scrum...
Lasă vântul să-mi răsfire părul, ploaia să-mi ude pleoapele,
Pielea să mi se înfioare de frig și nu de afecțiune
Pentru că nu doresc să mă mai îmbăt cu visele
Unei iubiri de basm, lipsită de rațiune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu