luni, 11 august 2014

Corespondență 13: Din atașament față de timp...

Dragul meu,

Deseori mă pierd în polemici și teme filosofale, lăsând viața să treacă pe lângă mine fără ca măcar să realizez că secundele ce se scurg asemeni unui vis tomnatic, nu se vor mai întoarce niciodată. Ce nedreptate! Unde vă duceți voi minunatelor, luând cu voi aerul meu și lăsând în loc amintiri cuprinse-n filele creierului meu? Încerc din răsputeri să îmi retrăiesc unele amintiri ce îmi sunt legate de suflet și cu greu pot desluși că nu m-am oprit nicicând în loc. Acolo, pe fotoliu, unde lăsasem timpul să se odihnească din nebuneasca lui cursă era demult o umbră a unei pete de praf ce nu mai putea fi curățață. Muzica se audea pe fundal, seara se lasase răcoroasă  iar eu priveam cu ochi triști spre întunericul ce va acoperi corpul meu în curând... nu pot evita această călătorie și nu o pot prelungi căci timpul nu îmi este și nici nu mi-a fost vreodată prieten. El a stat lângă mine mereu și mi-a ascultat toate șoaptele și țipetele, însă nu a intervenit nicicând ci doar a privit și a mers mai departe, asemeni multor oameni din zilele noastre. Nu pot a-i cere ajutorul pentru că el nu concepe existența unor ființe în afara lui. Timpul și doar timpul este stăpânul suprem al trupului unui om așa cum este conștiința pentru suflet. Ne naștem cu proprii demoni și proprii stăpâni divini. Uneori se iau de mâini și dansează frenetic în visele mele, uneori mă simt ca între ciocan și nicovală, dar de cele mai multe ori, ei toți se înclină în fața timpului meu, al clepsidrei de sticlă care nu contenește a opri scurgerea vieții mele. Ea este vestitoarea împlinirii mele: Cândva, în timpul copilăriei mele, priveam veselă spre cer. Totul era mirific. Un câmp plin de spice și vara caldă ce înconjura tabloul îmi făceau ochii să ardă vii asemeni unei flăcări în noapte. Alergam printre spice fără să-mi pese că mă voi zgâria și voi sângera, cântam fericită și fugăream fluturi colorați. Nu aveam griji, nu cunoșteam nimic în afară de minunea ce tocmai o experimentam. Eram un copil, dețineam fără să știu, cheia fericirii. Ea era timpul copilăriei mele. Doar acolo și doar atunci am putut gusta fericirea pentru care sunt azi un suflet pierdut în rutina unui timp ce mă va duce încet dar sigur spre moarte.
Gândurile nu-și aveau loc în momentul fericirii mele, eram doar eu și timpul, ținându-ne de mână și râzând ca doi nebuni. Nu cunoșteam noțiunea lui, dar nu îmi era frică de el, nu știam de-atunci că eu mă pot pierde pentru totdeauna în el și că nu voi mai cunoaște în veci cale de întoarcere. Nu știam că bătrânețea va acoperi sufletul meu și asemeni unui cocoșat, mă voi târî pe pământ așteptând o pală de vânt mai puternică să mă arunce la pământ și să-mi ia ultima suflare...
Eu nu știam acestea... eu eram uitată de lume în fericirea mea și nu vedeam cum întunericul acoperă cerul de-un albastru minunat iar pașii mă îndreaptă spre o pădure de la marginea satului unde mă născusem și locuisem până atunci. Peisajul mă fermecase întru totul. Parcă tot ce fusese până atunci, toate amintirile dispăruseră odată cu lumina zilei iar eu urmăream înnebunită pașii timpului meu ce se auzeau tot mai încet prin iarba mare și umedă de la marginea pădurii. Pășesc curajoasă și nu încetez să zâmbesc pueril. E un basm frumos împrejurul meu iar eu sunt acel personaj principal fără de care nimic nu ar mai avea rost. Credința asta e ceea ce mă ține în viață, mă duce mai departe și mă ferește de frică. Totul era perfect până când frigul mă cuprinse. Am căutat rapid cu privirea un adăpost și am găsit un copac aplecat de vremi sub care am ațipit. Nici nu știu cât timp a trecut în jurul meu căci deschizându-mi ochii, am văzut lângă mine un pui de pasăre zbătându-se frenetic. M-am speriat și am scos un sunet ascuțit. Frica sau frigul mi-au înghețat oasele. Priveam fără să clipesc cum acea vietate se chinuie. Își chema mama...iar eu stăteam acolo și nu făceam nimic. M-a cuprins un sentiment ciudat și brusc am simțit lipsa fericirii. De ce a căzut din cuib? De ce tocmai el și nu un altul și de ce acum când încă nu știa ce e viața?
Era mai simplu decât îmi închipuiam. Tot ciclul unei vieți se desfășura în fața mea iar eu nu puteam pricepe nimic. De vină era vârsta pesemne...
Am amorțit de frig privind acolo cum pasărea mamă își jelea puiul și îmi inchipuiam că în locul lui eram eu, dar nu puteam empatiza mai mult de atât. Simțeam toată acea durere nespusă și totuși mă puteam detașa foarte ușor de acea piesă de teatru ce mi-o arăta timpul copilăriei mele. Eram atât de neajutorată și pe atât de neștiutoare, îngâmfată și ignorantă încât credeam că tot ce văd și simt va dăinui în veci iar eu nu mă voi schimba niciodată.
Acum, mai mult ca niciodată, simt că m-am născut ca să mor. Ce fac între aceste două momente va fi un subiect destul de bun de scris înt-un jurnal cu titlul viața mea dar în rest nimic nu va fi schimbat. Am deschis ochii ca sa-i închid, am zâmbit mereu ca apoi să încremenesc, am tăcut uneori ca deodată tăcerea mea să fie tot ce pot spune, am dansat, am cântat, am scris, am muncit, am gândit departe adesea, toate acestea ca într-un final să mă îndrept spre niște zări întunecate, să adulmec aerul pentru o ultimă dată și să plec neîndoielnic pentru totdeauna.
Din curiozitate față de noțiunea timpului, din dragoste pentru fericirea din copilărie am ajuns să-mi accept soarta și să aștept acel ultim moment în care toate acestea vor fi doar niște amintiri ce vor dăinui în mintea celor ce vor rămâne în urma mea sau celor ce vor citi cuvintele mele pe care le-am scris în loc să le țip în momentele mele de disperare. Din toate și nimic special am creat un atașament față de moarte, am așternut pe zeci de foi multitudinea de gânduri ce m-au chinuit dintodeauna cu speranța că măcar lor timpul meu le va oferi veșnicia.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu